6 Haziran 2011 Pazartesi

hikayeden çıkardığımız ders!

Akşam hikaye okuyoruz.önce korkak tavşanı okuduk,sonundaki soruları soruyorum,Asaf da cevaplıyor..güzel güzel yanıtlar veriyor hepsine..sonra tilki hikayesi var onu okudum,işte tilki akşam yemeği için ne yesem diye düşünmüş,bi bahçedeki üzüm bağı gelmiş aklına,en iyisi onları yeyim diye gitmiş bahçe kenarına,ama bahçe duvarı çok yüksekmiş ve asmalara ne kadar hoplasa zıplasa da uzanamamış tilki,en sonunda da zaten üzümler olgunlaşmamıştı diye evine dönmüş üzgün ve bitkin bi şekilde...hikayemiz özetle böyle...neyse sorulara geçtik,işte tilki ne yapmış,ne düşünmüş hepsine hikayeye uygun cevaplar verdi oğlum.sonra bu hikayeden nasıl bir ders çıkarabiliriz,yani sen ne anladın oğlum dedim..cevabı :
-merdiven kullanmak!!
-ne!! (kahkahalar atıyorum ama ben)...merdiven mi? neden oğlum?
tilki merdiven kullansaydı üzümlere uzanırdı,çünkü çok yüksekteydi ya oyüzden...işte bu hikayeden anlamamız gereken budur anne!
aklını seveyim oğlum,çözümleyen aklını seveyim senin..maşallah kuzuma ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder